Programma

Programma Congres Toetsbeleid Voortgezet onderwijs, met als thema ‘Hoe realiseer ik toetsdrukverlaging binnen het voortgezet onderwijs?’

Het dagprogramma is verdeeld in twee delen: het ochtenddeel bestaat uit interactieve gesprekken met de gasten onder de scherpe leiding van Minchenu Maduro. Vanuit verschillende invalshoeken wordt het proces van toetsdrukverlaging en de implementatie ervan besproken en toegelicht. Aan het woord komen experts, schoolleiders, docenten en de onderwijsinspectie.

Vervolgens gaan we lunchen, uiteraard met mogelijkheid tot netwerken en bezoeken van de informatiemarkt.

Het middagprogramma bestaat uit 3 workshopsessies waarbij er concreet wordt ingegaan op diverse aspecten van het doorvoeren van een toetsbeleid inclusief het verlagen van de toetsdruk. Denk hierbij aan het uitrollen van toetsdrukverlaging in combinatie met formatief evalueren, het gebruik van methodes daarbij, maar ook op welke wijze je toch grip houdt op de ontwikkeling naar het PTA toe. Kortom workshopsessies waarbij je kennis opdoet met ‘hoog bruikbaar’ karakter. Er wordt hard gewerkt aan het programma van de workshops, binnenkort volgen de onderwerpen. 

Het inhoudelijk programma wordt om 15.30 afgesloten met een borrel en gelegenheid tot netwerken.

Als je naar dit congres bent geweest:

  • heb je inzicht in hoe ander scholen dit proces hebben doorlopen met alle uitdagingen en successen die daarbij horen.
  • weet je hoe je ervoor kan zorgen dat je toets drukverlaging tot in de klas kan realiseren.
  • leer je van anderen hoe met weerstand tegen het toepassen van formatief evalueren als alternatief voor toetsen om te gaan.
  • heb je kennis van de aandachtspunten en valkuilen vanuit de visie van de inspectie.
  • En last but not least; heb je energie gekregen om toetsdrukverlaging binnen jouw organisatie tot een succes te maken!

Voor meer informatie of inschrijven, ga naar het aanmeldformulier.

Heb je nog aanvullende vragen, neem dan contact op met Maria van Pelt via academy@noordhoff.nl. 

Congres Toetsbeleid Voortgezet onderwijs
Datum: Vrijdag 15 november 2019

Locatie: NBC Congrescentrum, Nieuwegein
Tijd: 09.30 - 15.30 uur (inloop vanaf 09.00 uur)

Programma: 

Ochtendprogramma plenaire sessie
Ontvangst met koffie en thee: 09.00 - 09.30 uur.
Opening 09.30 uur door de dagvoorzitter.

Ochtendprogramma: 'De VO-gasten'
09.30 uur: opening van de dag door Minchenu Maduro
9.45 - 12.00 uur: 'De VO-gasten'
12.00 uur : Wrap-up van de ochtend door Minchenu Maduro
12.30- 13.15 uur: lunch en informatiemarkt

Middagprogramma: Workshops (3 parallelsessies)
13.00 - 13.50 uur: workshopsessie ronde 1
13.50 - 14.30 uur: workshopsessie ronde 2
14.35 - 15.30 uur: workshopsessie ronde 3
15.30 uur: borrel met informatiemarkt en mogelijkheid om te netwerken

AANMELDFORMULIER

Ja, ik wil naar het Congres Toetsbeleid Voortgezet onderwijs

*Noordhoff Academy als onderdeel van Noordhoff Uitgevers BV gaat zorgvuldig om met uw persoonsgegevens. Wanneer u een document downloadt of een andere door ons aangeboden mediavorm zoals webinar of tool dan kan u meer informatie worden aangeboden, dan wel kunt u benaderd worden door een van onze adviseurs.

Foto: Speakers Academy

Minchenu Maduro

"Hoe krijg je mensen aan het leren?" Die vraag is een rode draad in de loopbaan van Minchenu. Haar overtuiging: je krijgt mensen pas in beweging als ze zich gerespecteerd weten. Als ze voelen dat hun bijdrage er werkelijk toe doet. Die overtuiging is de basis van al haar werk: als pedagoog, als trainer en als spreker/presentator. Op hogescholen en in gevangenissen, op conferenties en in ministeries. Minchenu studeerde af als Pedagoog en vervolgens heeft ze aan de kleinkunstacademie gestudeerd zodat ze ook als dramadocent aan het werk kon. Ze geeft nu ruim twintig jaar les op verschillende niveaus (van het speciaal onderwijs tot colleges op hogescholen). Minchenu is een veelgevraagde docent/trainer voor het vak didactiek. Dit geeft ze nu al ruim vijf jaar op post hbo instellingen.

Minchenu over zichzelf:

“Gedurende de jaren heb ik veel ervaring opgedaan door menselijk gedrag te observeren bij verschillende gelegenheden. Ik besloot om Communicatie te studeren. Vervolgens ben ik Pedagogiek gaan studeren en daarna Drama. Ik ben me gaan specialiseren in het onderwerp “didactiek”. Hoe krijg je mensen aan het leren? Hoe blijf je jouw publiek of je klas boeien? Het begint allemaal bij jouzelf in jouw hoedanigheid als trainer of leraar.”