Overzicht van onze workshops

1. Bestpractice lezing implementatie formatief evalueren

Valentina Devid
Werkzaam bij: Christelijk Lyceum Apeldoorn, Vernieuwenderwijs en Netwerk Onderwijsadviseurs.
Mijn expertise: leidinggeven aan formatief evalueren.


Formatief evalueren is een antwoord op vele vraagstukken binnen het onderwijs maar hoe je dat goed implementeert binnen je school is nog best lastig. Tijdens mijn lezing sta ik stil bij verschillende succesfactoren – zowel die van mijzelf als in het algemeen – zodat iedereen er binnen zijn eigen context mee verder kan.

2. Toetsconstructie

Jori Mur
Werkzaam als: (zelfstandig) specialist digitaal leren & toetsen bij Kallio.
Mijn expertise: digitaal toetsen


Toetsconstructie is een vak apart, maar het maakt ook nog uit of je een toets ontwikkelt voor papieren afname of voor digitale afname. Ben je gewend om toetsvragen te maken voor papier, maar ga je binnenkort starten met digitale toetsen? Leer dan in deze workshop wat het verschil is en waar je rekening mee dient te houden.

3. Formatief evalueren in de digitale revolutie

Koen Stulens
Werkzaam als: business development manager Benelux bij Texas Instruments Education Technology.
Expertise: Productstrategie en product- en professional development. Heeft 10 jaar voor de klas gestaan voor het VWO en Universiteit.


Rolf Ornée
Werkzaam: Ornée & Company, managementfunctie.
Mijn expertise: Complexe vraagstukken adviseren begeleiden in de rol van managementadviseur, consultant en coach.


In een interactieve workshop maken we eerst het onderscheid tussen het veranderingsproces (van docenten) en anderzijds de technologische toepassingen die formatief evalueren faciliteren. Ons vertrek is de intrinsieke motivatie van alle betrokkenen gebaseerd op Daniel Pink’s kapstok Autonomy, Mastery & Purpose (Drive, 2009)
Focus tijdens de workshop is om samen het technologische kader in te richten dat optimaal faciliteert bij de invoering van formatief evalueren en de toenemende communicatie en feedback mechanismen die het gevolg zijn.  

4. Hoe betrek je ouders bij formatief evalueren? – theoretische leerwegen

Drs. Mascha Ockels
Werkzaam als: onderwijsadviseur en trainer in het voortgezet onderwijs.
Mijn expertise: blended leren, digitale vakdidactiek MVT en formatief evalueren met (digitale) lesmethodes.


Uit cijfers maken veel ouders op hoe het met hun kind gaat op school. Maar hoe betrek je ouders bij de ontwikkeling van hun kind? En hoe voer je oudergesprekken als je als school kiest voor een formatieve aanpak? Wat daar allemaal bij komt kijken, daarover gaat deze workshop, bedoeld voor wie werkzaam is in vmbo-TL, Havo en/of Vwo

5. Hoe betrek je ouders bij formatief evalueren? – praktische leerwegen

Drs. Maartje Nix
Werkzaam als: specialist in o.a. toetsing, formatief evalueren en digitale didactiek. Naast het geven van trainingen, schrijft zij artikelen over onderwijskundige onderwerpen.


Uit cijfers maken veel ouders op hoe het met hun kind gaat op school. Maar hoe betrek je ouders bij de ontwikkeling van hun kind? En hoe voer je oudergesprekken als je als school kiest voor een formatieve aanpak? Wat daar allemaal bij komt kijken, daarover gaat deze workshop, bedoeld voor wie werkzaam is in het vmbo (basis/kader).

6. Didactische handvatten bij formatief evalueren

Jouke brouwer
Werkzaam als: ........


 

7. Implementatie van formatief evalueren

Bertand Dibandjo
Werkzaam als: ........